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  스카이림 모드 소개 - DYNAVISION - Dynamic Depth of Field





DYNAVISION - Dynamic Depth of Field는 말 그대로 스카이림의 DOF모드이다.


DOF란 카메라 초점에따라 피사체를 제외한 배경을 흐릿하게 만들어 주는 것을 말한다. ENB에서 DOF를 기본적으로 제공하고 있지만, ENB를 사용하기에 버거운 PC사양이라면 이것을 써주면 좋다.


DOF가 있고 없고의 차이는 써본사람이라면 다 안다. 엄청난 몰입감과 게임 퀄리티 자체가 달라보이는 효과. 저사양 PC유저라면 강력추천하는 모드이다.



DYNAVISION - Dynamic Depth of Field 다운로드는 넥서스모드에서 제공하고 있다.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12525/?



Update version 2.2 

1. Switch Dynamic DoF off when riding. Static DoF will remain if set.

2. Added the option to have a different strength Dynamic DoF when talking to someone. This allows you to have a subtle DoF while playing, but much stronger when talking to someone. Or vice versa.


DYNAVISION provides a dynamic depth-of-field and auto-focus effect similar to a camera. 


In other words, when you're close to something and looking right at it, the subject stays in focus while the background blurs.


DYNAVISION OPTIONS


You may adjust DYNAVISION as you like, in-game using the MCM system that comes with SkyUI 3 or later.


Currently available features are:


> DYNAVISION ACTIVATION


DYNAVISION can be ACTIVATED or DEACTIVATED in-game!


The DYNAVISION effect can be changed depending upon whether you are RUNNING, in COMBAT and in INTERIORS all from the ADVANCED menu.


> DYNAVISION EFFECT STRENGTH


Increases or decreases the overall DYNAVISION blur.


> DYNAVISION SHIFT SPEED


Adjust the speed at which DYNAVISION shifts focus.



What you're looking at would be considered the SUBJECT.


For the purposes of this mod, the SUBJECT is considered to be what's directly under your CROSSHAIR - or, what's dead-center on your screen.



Yes. Similar.


Tell you why, but I'm going to keep it to what some might call a major oversimplification.


The human eye doesn't really use Depth-of-Field (DOF) unless you put your thumb VERY close to your eyes. And that's more a function of the subject (your thumb) being out of your focal range than the eye's ability to use cinematic DOF.


The human eye is designed to focus on a very, very small area, which is why you have to move your eyes and head to follow the ball during a tennis match.


DOF is typically created by a camera lens. It's a cinematic solution that is typically employed to emphasize the subject.


Without going into a 20 page discussion about lenses, apereture, focal-length and the like, it's easy enough to state that DYNAVISION is a pleasant bastardization of a much beloved camera effect. 


DOF doesn't necessarily change with camera-operator movement, but DYNAVISION is 100% determined by distance from the subject and whether you're looking at it. 


It's an inaccurate analogy for purists, but for us, it'll have to do - and it's really cool.


If you want more detailed information about DEPTH-OF-FIELD, hit WIKIPEDIA



Well, it simulates AUTO-FOCUS and DOF based on your relative position to your subject and whether or not you're looking directly at your subject.


For instance, when you crouch beside a rock and look at the rock, the landscape behind that rock will go out-of-focus. However, when you look at the landscape while still crouched behind the rock, the landscape will come into focus and the rock (depending on where you're looking) will go out of focus.


To be 100% honest with you, I can try to describe it for days but you'll get the idea faster by trying it out - or looking at the screenshots.


It's been called DYNAMIC DEPTH-OF-FIELD and that's about as good a description as any.


DYNAMIC DEPTH OF FIELD


Dynamic Depth-Of-Field differs from what you think of as the 'usual' in-game depth-of-field in that the effect is based on your distance to your subject.


Most other DOF mods are just blurring the deep-background. It can be loosely considered to be a fixed-focal-length and it's okay, but it's not for me.


I UNDERSTAND THE WORD DYNAMIC, BUT WHY USE IT HERE?


dynamic: 


- Relating to energy or to objects in motion. Compare static.

- Characterized by continuous change or activity.




버전 2.2 업데이트

1. 승차시 Dynamic DoF를 끕니다. 고정 DoF는 설정된 경우 그대로 유지됩니다.

2. 누군가와 대화 할 때 동적 DoF가 다른 힘을 갖도록 옵션을 추가했습니다. 이렇게하면 연주하는 동안 미묘한 DoF를 가질 수 있지만 다른 사람과 이야기 할 때는 훨씬 더 강해집니다. 혹은 그 반대로도.


DYNAVISION은 카메라와 비슷한 동적 인 심도 및 자동 초점 효과를 제공합니다.


다른 말로하면, 당신이 뭔가 가깝고 바로 볼 때, 배경이 흐려지는 동안 피사체는 초점을 유지합니다.


DYNAVISION 옵션


SkyUI 3 이상과 함께 제공되는 MCM 시스템을 사용하여 원하는대로 DYNAVISION을 조정할 수 있습니다.


현재 사용할 수있는 기능은 다음과 같습니다.


> 다이빙 활성화


DYNAVISION은 게임 내에서 활성화되거나 비활성화 될 수 있습니다!


DYNAVISION 효과는 ADVANCED 메뉴의 RUNNING, COMBAT 및 INTERIORS 여부에 따라 변경할 수 있습니다.


> 다이빙 효과 강도


전체 DYNAVISION 흐림 효과를 높이거나 낮 춥니 다.


> DYNAVISION SHIFT SPEED


DYNAVISION이 초점을 맞추는 속도를 조정하십시오.



당신이보고있는 것은 SUBJECT로 간주 될 것입니다.


이 모드의 목적 상, SUBJECT는 CROSSHAIR 바로 아래에있는 것으로 간주됩니다. 또는 화면의 중심은 무엇입니까?



예. 비슷한.


왜 그런지 말해 주겠지 만, 일부 사람들은 과도한 단순화라고 부를 수도 있습니다.


엄지 손가락을 눈 가까이에 두지 않는 한 인간의 눈은 실제 피사계 심도 (DOF)를 사용하지 않습니다. 그리고 이것은 눈의 영화의 DOF 사용 능력보다 초점 범위를 벗어나는 피사체 (엄지 손가락)의 기능입니다.


인간의 눈은 매우 좁은 영역에 집중하도록 설계되었으므로 테니스 경기 중에 눈을 움직여 머리를 움직여야합니다.


DOF는 일반적으로 카메라 렌즈에 의해 생성됩니다. 주제를 강조하기 위해 일반적으로 사용되는 영화 솔루션입니다.


렌즈, 조리개, 초점 거리 등에 관한 20 페이지 분량의 토론을하지 않고도 DYNAVISION이 많은 사랑을받는 카메라 효과의 쾌적한 배제임을 밝히기는 쉽습니다.


DOF는 카메라 작동 자의 움직임에 따라 반드시 변하지는 않지만, DYNAVISION은 피사체와의 거리 및 보면서 여부에 따라 100 % 결정됩니다.


순수 주의자에게는 부정확 한 비유이지만, 우리에게는해야 할 일이 있습니다. 정말 멋집니다.


DEPTH OF FIELD에 대한 자세한 내용을 보려면 WIKIPEDIA를 누르십시오.



자, 피사체에 대한 상대적인 위치와 피사체를 직접 보는지 여부에 따라 AUTO-FOCUS 및 DOF를 시뮬레이트합니다.


예를 들어, 바위 옆을 숙이고 바위를 볼 때 그 바위 뒤에있는 풍경은 초점이 맞지 않을 것입니다. 그러나 바위 뒤에서 아직도 웅크 리고있는 동안 풍경을 보면 조경에 중점을두고 바위는 (찾고있는 곳에 따라) 초점이 맞지 않게됩니다.


100 % 솔직하게 말하면 며칠 동안 설명하려고 노력할 수 있지만, 시도해 보거나 스크린 샷을 보면서 아이디어를 더 빨리 얻을 수 있습니다.


그것은 DYNAMIC DEPTH OF OF FIELD라고 불 렸습니다.


분야의 역학적 깊이


Dynamic Depth-Of-Field는 피사체와의 거리에 따라 효과가 다르다는 점에서 '평소'의 게임의 심도 (depth-of-field)로 생각하는 것과 다릅니다.


대부분의 다른 DOF 개조는 깊은 배경을 흐리게하고 있습니다. 느슨하게 고정 초점 길이로 간주 될 수 있으며 괜찮습니다. 그러나 그것은 나를위한 것이 아닙니다.


나는 단어 역 동성을 이해하지만, 왜 여기에 그것을 사용합니까?


동적:


- 에너지 또는 움직이는 물체와 관련 있습니다. 정적을 비교하십시오.

- 지속적인 변화 또는 활동으로 특징 지어 짐.