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스카이림 모드 소개 - Mod Organizer

category Game 2017. 1. 2. 00:53



  스카이림 모드 소개 - Mod Organizer



스카이림 모드 관리 프로그램 Mod Organizer(모드 오거나이저 또는 MO)입니다. 다른 모드관리 프로그램으로는 스카이림 최대 모드 사이트 넥서스에서 제공하는 NMM(넥서스 모드매니저)도 있지만 모드를 많이 사용하실 분들에게는 NMM보다는 MO즉 모드오거나이저를 더 추천합니다.


NMM은 모드를 설치 순서대로 스카이림의 원본 Data폴더에 차곡차곡 설치하는 방식인데, 문제는 스카이림의 수많은 모드들이 한사람이 만든 것이 아니기 때문에 같은 이름의 파일을 다른 모드에서 포함하고 있는 경우가 많습니다.


NMM방식으로 설치하면 뒤에 설치한 모드가 앞의 모드 파일 일부를 덮어씌우게 되는데 아무 문제가 없다면 상관 없지만 게임 내에서 충돌문제라도 생기면 설치했던 모드들을 처음부터 전부 다시 설치해야하는 치명적인 단점이 있습니다. 심지어 스카이림 원본 파일을 덮어씌우는 모드를 설치했다면 스카이림 게임자체까지도 재설치해야하는 경우가 발생합니다. 여러 사이트를 돌아보며 눈빠지게 공부하고 수십가지의 모드를 정성껏 설치했는데 단 한번의 실수로 처음부터 전부 다시 설치를 해야하는 상황이 오면 시간적 낭비는 물론 멘붕에 빠지게 됩니다.

 

반면에 모드오거나이저는 스카이림 원본 폴더를 전혀 건드리지 않고 가상의 폴더 속에서 모드들을 개별적으로 보존하고 게임이 실행될 때 지정한 순서대로 덮어씌워진 것처럼 속여서 동작하게 만듭니다.


이 방식의 절대적인 장점은 바로 모드 설치를 실수했더라도 모드 파일들은 서로 간섭없이 그대로 존재하기때문에 모드오거나이저에서 단지 순서를 바꾸거나 잘못설치한 모드 하나만 삭제를 해도 간단히 충돌문제를 해결할 수 있다는 겁니다. 획기적이 아닐 수 없습니다.

현재 존재하는 스카이림 모드관리 프로그램 중에는 Mod Organizer가 최강자라고 할 수 있습니다. 

 


Mod Organizer 다운로드는 넥서스 모드에서 제공하고 있습니다.

http://www.nexusmods.com/skyrim/?





Description

Mod Organizer (MO) is a tool for managing mod collections of arbitrary size. It is specifically designed for people who like to experiment with mods and thus need an easy and reliable way to install and uninstall them.

!!! On top of the description here, there is now a user-maintained wiki with additional information and step-by-step guides on the S.T.E.P. wiki. !!!

Features

MO has several unique features not found in any other comparable tool:

•Mods are kept completely isolated from each other -> no more messy data directory (1)
•Profiles (2)
•Drag&Drop load order AND installation order management
•full control over the priority of BSA files (3)
•Nexus integration for easy download, installation and update of mods
•GUI support for manual installers
•partial compatibility with BAIN and fomod installers
•Savegame viewer
•active required mods from save game
•Archive Invalidation
•Categorize mods for better overview (customizable)
•easy overview of file conflicts
•complete help system
•Supports Oblivion, Fallout 3, Fallout NV and Skyrim
•no dependencies. Just unpack and go
•localization (currently: german, spanish, french and chinese)
•automatic self-updates
•BSA unpacking

Mod Isolation (1):
------------------

What mod isolation means is that each mod is installed into its own directory outside the actual data directory.
Through some magic MO then shows the game (and any other 3rd party tool that works on the data directory) a "virtual"
data directory that is a merger of the actual data directory and all the mod directories.
This way no file ever get overwritten when you install a mod and your data directory can remain in a vanilla state.
You can simply change the "installation order" of mods from the gui and deinstall or temporarily deactivate one
without breaking other mods.


Profiles (2):
-------------

With MO, you can have different mods active in different playthroughs. You can consider the installed mods as a pool
of mods and for each profile you can have a different set of them active. Disabled mods will not be visible to the game,
as far as the game is concerned, they are not there at all.
As an additional gimmick, you can set up a save game filter for each profile so that when started with that profile,
only save games of the specified character are displayed in-game.
NOTE: this save game filter is experimental. It may cause the game to create save-games with save-numbers that have already
been used, but as far as I can see, that has no negative impact.

BSA Priority (3):
-----------------

BSA files are archives that contain assets like textures, meshes, sounds, scripts, ...
All vanilla data resides in BSAs and by default, the Skyrim Creation Kit packages assets for mods in BSAs. Traditionally you can not control priority between BSAs and "loose" files (that is: assets that came as individual files), BSAs are always overwritten. Therefore, if you wanted to use files from a BSA over files from a mod that came as "loose" files, you'd have to figure out and delete the correct files manually.

MO fixes this problems and afaik it is the only tool available to do so. In the UI, check all BSAs you want loaded and you're ready to go. Files from BSAs have priority according to their installation order (left pane) -> They overwrite files from mods with lower priorities and don't overwrite files with higher priority. The limit of enables BSAs is approx 8000)

Load Mechanism:
---------------

To work its magic, a part of MO needs to be active while the game is running. To achieve this, you can start
the game from the MO User Interface. The GUI also offers the option to create shortcuts that will activate MO
and immediately run the game (or related tools).
HOWEVER, this mechanism may not work in all setups! Notably, the Steam version of Oblivion.
MO offers two alternative methods:
- Script Extender: If you have a Script Extender installed for the game (obse for Oblivion, fose for Fallout 3, nvse for
New Vegas or skse for Skyrim), you can have that activate Mod Organizer.
- Proxy DLL: In this mode, Mod Organizer replaces a dll that is part of the game by one that loads the original dll and
activates MO. Currently I use the steam_api.dll for this. Please note that I have only tested this with Skyrim and New Vegas.
If you use this last method, please deactivate it from the MO Interface if you want to uninstall MO.

If you load MO through either Script Extender or the proxy dll, you can still but do not have to run the game through the User Interface.

 

 



기술


Mod Organizer (MO)는 임의의 크기의 MOD 컬렉션을 관리하는 도구입니다. 개조물을 시험하고 싶은 사람을 위해 특별히 설계되었으므로 개조물을 설치하고 제거하는 쉽고 안정적인 방법이 필요합니다.

!!! 여기에 설명 된 내용 외에 S.T.E.P.에 대한 추가 정보와 단계별 안내서가있는 사용자 관리 위키가 있습니다. 위키. !!!

특징


MO에는 다른 유사한 도구에는 없는 몇 가지 고유한 기능이 있습니다.

• 개조는 서로 완전히 격리되어 있습니다 - 더 이상 지저분한 데이터 디렉토리 (1)
• 프로필 (2)
• 드래그 앤 드롭로드 순서 및 설치 순서 관리
• BSA 파일의 우선 순위에 대한 완전한 제어 (3)
개조 프로그램 다운로드, 설치 및 업데이트가 간편한 Nexus 통합
• 수동 설치 프로그램에 대한 GUI 지원
• BAIN 및 fomod 설치 프로그램과의 부분 호환성
• Savegame 뷰어
• 세이브 게임에서 활성화 된 개조 된 모드
• 아카이브 무효화
• 개선 된 개요 (사용자 정의 가능)를 위해 개조자를 분류합니다.
• 파일 충돌에 대한 간단한 개요
• 완전한 도움말 시스템
망각, 낙진 3, 낙진 NV 및 스카이 림 지원
• 종속 관계 없음. 그냥 풀고 가서
• 현지화 (현재 : 독일어, 스페인어, 프랑스어 및 중국어)
• 자동 자체 업데이트
• BSA 포장 풀기

모드 절연 (1) :
------------------

모듈 격리 란 각 모듈이 실제 데이터 디렉토리 외부의 자체 디렉토리에 설치된다는 것을 의미합니다.
몇 가지 마법을 통해 MO는 게임 (및 데이터 디렉토리에서 작동하는 다른 타사 도구)을 보여줍니다. "가상"
실제 데이터 디렉토리와 모든 mod 디렉토리의 합병인 데이터 디렉토리.
이렇게하면 mod를 설치할 때 파일을 덮어 쓰지 않고 데이터 디렉토리를 바닐라 상태로 유지할 수 있습니다.
mods의 "설치 순서"를 gui에서 간단히 변경하고 제거하거나 일시적으로 비활성화 할 수 있습니다
다른 개조를 깨지 않고.


프로필 (2) :
-------------

MO를 사용하면 다른 모드에서 다른 모드를 사용할 수 있습니다. 설치된 모드를 풀로 생각할 수 있습니다.
각 프로필에 대해 다른 설정을 활성화 할 수 있습니다. 무능하게 한 개조자는 게임에 보이지 않을 것이다.
게임에 관한 한, 그들은 전혀 존재하지 않습니다.
추가 특수 효과로 각 프로필에 대해 세이브 게임 필터를 설정하여 해당 프로필로 시작할 때,
지정된 캐릭터의 세이브 게임만 게임 중에 표시됩니다.
참고 :이 세이브 게임 필터는 실험적입니다. 그것은 이미 게임에 save-numbers가있는 save-games를 생성하게 할 수 있습니다.
사용되었지만 볼 수있는 한 부정적인 영향은 없습니다.

BSA 우선 순위 (3) :
-----------------

BSA 파일은 텍스처, 메시, 사운드, 스크립트 등과 같은 자산을 포함하는 아카이브입니다.
모든 바닐라 데이터는 BSA에 있으며, 기본적으로 Skyrim Creation Kit는 BSA의 mod에 대한 자산을 패키지로 제공합니다. 전통적으로 BSA와 "느슨한"파일 (즉, 개별 파일로 제공된 자산) 간의 우선 순위를 제어 할 수는 없지만 BSA는 항상 덮어 씁니다. 따라서 BSA의 파일을 "느슨한"파일로 제공되는 MOD의 파일보다 사용하려면 올바른 파일을 수동으로 찾아서 삭제해야합니다.

미주리주는이 문제를 해결하고 그것이 가능할 유일한 도구입니다. UI에서로드하려는 모든 BSA를 확인하고 이동할 준비가되었습니다. BSA의 파일은 설치 순서 (왼쪽 창)에 따라 우선 순위가 있습니다 -> mods의 파일을 낮은 우선 순위로 덮어 쓰고 더 높은 우선 순위의 파일을 덮어 쓰지 않습니다. BSA 사용 가능 한계는 약 8000입니다.)

로드 메커니즘 :
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마술을 작동 시키려면 게임을 실행하는 동안 미주리의 일부가 활성화되어 있어야합니다. 이것을 달성하기 위해, 당신은 시작할 수 있습니다.
MO 사용자 인터페이스에서 게임. GUI는 또한 MO를 활성화 할 단축키를 생성하는 옵션을 제공합니다
즉시 게임 (또는 관련 도구)을 실행하십시오.
그러나이 메커니즘은 모든 설정에서 작동하지 않을 수 있습니다! 특히 스팀 버전의 망각.
MO는 두 가지 다른 방법을 제공합니다.
- Script Extender : 게임용으로 Script Extender를 설치 한 경우 (망각 용 obse, Fallout 3 용, nvse for 용)
New Vegas 또는 Skyrim 용 skse) Mod Organizer를 활성화 할 수 있습니다.
- Proxy DLL :이 모드에서 Mod Organizer는 게임의 일부인 dll을 원본 dll을로드하는 것으로 대체합니다.
MO를 활성화합니다. 현재 나는 이것을 위해 steam_api.dll을 사용한다. 필자는 스카이 림과 뉴 베가스에서만 이것을 테스트했다.
이 마지막 방법을 사용하는 경우 MO를 제거하려면 MO 인터페이스에서 비활성화하십시오.

Script Extender 또는 프록시 DLL을 통해 MO를로드하는 경우에도 사용자 인터페이스를 통해 게임을 실행할 필요는 없지만 실행할 수는 있습니다.