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  스카이림 모드 소개 - Fores New Idles in Skyrim - FNIS



스카이림 게임 내 캐릭터의 자세 및 동작을 추가해주는 모드입니다. Fores New Idles in Skyrim 일명 FNIS는 모든 스카이림 동작관련 모드들에 선행모드로 꼭 필요하기 때문에 스카이림 모드 중에 필수모드라고 할 수 있습니다. 

 


FNIS 다운로드는 넥서스 모드에서 제공하고 있습니다.

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/11811/?




No custom animation possible for Skyrim? Wrong. FNIS Behaviors allows other mods to add different types of animations to the game: idles/poses, sequenced, arm offset, furniture, and paired animations, killmoves, and creature animations.
And, with the demonstration mod FNIS Spells the user has a means to display almost all animation files. Dance animations included.

Note: You will have to run a generator tool GenerateFNISforUsers.exe (part of FNIS Behavior) every time you have installed or uninstalled FNIS, or an FNIS based mod. In addition, when you uninstall a mod that uses FNIS Creatures, you first have press the "De-Install Creatures" button, before you run the "Update FNIS Behaviors"

 

 

Usage

This mod serves both gamers and modders.

Gamers can use it to make characters perform any standard or custom idle by simply copying the (.hkx) animation file under a pre-defined name into a special directory, and activate them by casting the FNIS spells. Note: although there can be different NPCs performing different animations at one time, this mod does not provide any synchronization of these animations, as needed for example in some adult type animation mods.

Modders can generate behavior files to add new idle animations to their mods. To hook these new behavior files into the sytem, it is necessary to modify 4 original behaviors (0_master.hkx, defaultmale.hkx, defaultfemale.hkx, mt_behavior.hkx) for characters, and similar files for each creature for which an FNIS dependent mod exists. Because of the anti-modding structure of these behaviors, my mod will always be incompatible to all other mods which modify these files as well. To make 2 behavior modifying mods compatible, they have to be integrated into one set of behaviors. That's why GenerateFNISforUsers.exe has an integrated "Patch Management", which takes care of necessary Behavior changes for other behavior changing mods, like PC Exclusive Animation Path.

FNIS animations can be used for all kind of simple animation tasks, (hopefully) including idle based combat overhauls like Oblivion's DR6 and CCAO. However due to the lack of necessary behavior information they cannot be used for regular combat animations.

(For more modding related information see FNIS 4.0 for Modders Documentation in the files section)

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FNIS Spells

On start-up the player automatically receives 3 spells:
•FNIS Spell Selector: This (self) spell allows you to select 1 of 72 Idle Animation which will be used for the next Idle Spells (NPC or player). By installation, most of these animations are pre-set with standard animations, but it also includes all 17 of Umpa's Dance Animation for Modder (animations C10 to C26), and dualsun's Funny Animations And Idles (animations C28 to C34, A1 to A4). For a complete list of the used spells, see Data/meshes/actors/character/animations/FNISSpells/FNIS_Animations.txt.
•FNIS NPC Idles: This (target) spell makes the casted NPC perform the selected idle. On standing NPCs the idle will run until you interrupt by casting again. But unfortunately, in some cases the animation can be also interrupted by or blended with the movement of other standard animation of the NPC's regular animation schedule.
•FNIS Player Idles: This (self) spell forces the player into 3rd person and makes her perform the selected idle. The will run until you interrupt, e.g. by jumping up (space bar).


If you want to cast animations of your choice, you can simply replace the files in meshes/actors/character/animations/FNISSpells by your own files:
•FNISSPc001.hkx to FNISSPc045.hkx (for cyclic animations)
•FNISSPa001.hkx to FNISSPa009.hkx (for acyclic animations)
•FNISSPo001.hkx to FNISSPo018.hkx (for cyclic animations using AnimObjects)
•FNISSPb001.hkx to FNISSPb009.hkx (for acyclic animations using AnimObjects)

If you change AnimObject ('o' or 'b') animations, you should also change the corresponding AnimObjects in meshes/AnimObjects/FNIS

 




스카이 림 (Skyrim)을위한 맞춤 애니메이션이 없습니까? 잘못된. FNIS Behaviors는 다른 모드가 게임에 유휴 / 포즈, 시퀀스, 팔 오프셋, 가구 및 쌍으로 된 애니메이션, 킬 몬트 및 크리쳐 애니메이션과 같은 다양한 유형의 애니메이션을 추가 할 수 있도록합니다.

그리고 데모 모드 FNIS Spells를 사용하면 거의 모든 애니메이션 파일을 표시 할 수 있습니다. 댄스 애니메이션이 포함되어 있습니다.

참고 : FNIS 또는 FNIS 기반 모드를 설치하거나 제거 할 때마다 생성 도구 GenerateFNISforUsers.exe (FNIS 동작의 일부)를 실행해야합니다. 또한 FNIS Creatures를 사용하는 MOD를 제거 할 때는 "FNIS 업데이트 동작"을 실행하기 전에 먼저 "De-Install Creatures"버튼을 누르십시오.

 

용법

이 모드는 게이머와 모듈러 모두에게 도움이됩니다.

게이머는 사전 정의 된 이름으로 (.hkx) 애니메이션 파일을 특수 디렉토리에 복사하고 FNIS 주문을 캐스팅하여 활성화 한 다음 문자를 표준 또는 맞춤 유휴 상태로 수행하도록 캐릭터를 사용할 수 있습니다. 참고 : 한 번에 다른 애니메이션을 수행하는 다른 NPC가있을 수 있지만,이 모드는 일부 성인용 애니메이션 모드와 같이 필요에 따라 이러한 애니메이션을 동기화하지 않습니다.

Modders는 동작 파일을 생성하여 새로운 유휴 애니메이션을 해당 모드에 추가 할 수 있습니다. 이러한 새로운 행동 파일을 시스템에 연결하려면 캐릭터에 대해 4 가지 원래 동작 (0_master.hkx, defaultmale.hkx, defaultfemale.hkx, mt_behavior.hkx)을 수정하고 FNIS 종속 모드가있는 각 크리쳐의 유사한 파일을 수정해야합니다 존재합니다. 이러한 행동의 안티 - modding 구조 때문에, 내 mod는 항상이 파일을 수정하는 다른 모든 mod와 호환되지 않습니다. mods를 수정하는 2 가지 동작을 만들기 위해서는 하나의 행동 집합에 통합해야합니다. 그래서 GenerateFNISforUsers.exe에는 PC Exclusive Animation Path와 같은 다른 동작 변경 모드에서 필요한 동작 변경을 처리하는 통합 "패치 관리"기능이 있습니다.

FNIS 애니메이션은 Oblivion의 DR6 및 CCAO와 같은 유휴 기반 전투 오버홀을 포함한 모든 종류의 간단한 애니메이션 작업에 사용될 수 있습니다. 그러나 필요한 행동 정보가 없기 때문에 규칙적인 전투 애니메이션에 사용할 수 없습니다.

(더 많은 수정 관련 정보는 파일 섹션의 Modders Documentation을위한 FNIS 4.0을 참조하십시오)

【노력 기후 _ 포장】 【노력 기후 _ 【노력 기후 _ 서】 【노력 기후 _ 메세지 입력]
FNIS 주문

시작시 플레이어는 자동으로 3 개의 주문을받습니다.
• FNIS 스펠 셀렉터 :이 (셀프) 스펠은 다음 유휴 주문 (NPC 또는 플레이어)에 사용될 72 개의 유휴 애니메이션 중 1 개를 선택할 수 있습니다. 설치시 이러한 애니메이션의 대부분은 표준 애니메이션으로 미리 설정되어 있지만 Umpa의 Modder 용 Dance Animation (애니메이션 C10 ~ C26)과 Dualsun의 Funny Animations And Idles (애니메이션 C28 ~ C34, A1 ~ A4) . 사용 된 주문의 전체 목록을 보려면 데이터 / 메쉬 / 액터 / 캐릭터 / 애니메이션 / FNISSpells / FNIS_Animations.txt를 참조하십시오.
• FNIS NPC Idles :이 (목표) 주문은 캐스팅 된 NPC가 선택한 유휴 상태를 수행하게합니다. 대기중인 NPC는 다시 캐스팅하여 중단 할 때까지 유휴 상태를 유지합니다. 그러나 불행하게도 어떤 경우 애니메이션은 NPC의 정규 애니메이션 일정의 다른 표준 애니메이션의 움직임에 의해 중단되거나 혼합 될 수 있습니다.
• FNIS Player Idles :이 (자기) 철자는 플레이어를 제 3의 사람으로 강요하고 선택한 유휴 상태를 수행하게합니다. 방해 할 때까지 실행됩니다 (예 : 점프 (스페이스 바).


원하는 애니메이션을 캐스팅하려면 mesh / actor / character / animations / FNISSpells의 파일을 자신의 파일로 간단히 바꿀 수 있습니다.
• FNISSPc001.hkx에서 FNISSPc045.hkx (순환 애니메이션의 경우)
• FNISSPa001.hkx에서 FNISSPa009.hkx (비주기 애니메이션의 경우)
• FNISSPo001.hkx에서 FNISSPo018.hkx (AnimObjects를 사용하는 순환 애니메이션의 경우)
• FNISSPb001.hkx에서 FNISSPb009.hkx (AnimObjects를 사용하는 비주기 애니메이션의 경우)

AnimObject ( 'o'또는 'b') 애니메이션을 변경하면 메쉬 / AnimObjects / FNIS의 해당 AnimObject도 변경해야합니다.